RSS

sâmbătă, 3 aprilie 2010

De ce sunt fan RAW VGENAN

De curand am descoperit pe niste situri (ligiapop.ro, floridecires7.blogspot.com ). Initial am fost impresionata de poze (o imagine face cat o mie de cuvinte, nu?), apoi am citit si retetele si pledoariile fetelor pt dieta si mi-am dat seama ca au dreptate.
Dar ce inseamna vegan? Este o persoana vegetariana, care poate manca si mancare gatita. Raw vegan, este cel care consuma numai cruditati. Ati zice ca nu e posibil, ca papilele voastre nu accepta si ca imaginatia nu poate merge asa departe.
Ei bine, pe aceste bloguri am gasit niste retete fascinante, de la felul 1 pana la desert, chiar si propuneri pt mesele festive, de Paste, de Craciun.
Nu merg pana acolo incat sa devin raw vegan, cel putin acum nu ma pot obsnui cu ideea, dar cine stie, poate in timp :)
Ce am incercat de pe bloguri: multe smoothie (un fel de cocktail-serbet), care se poate face din diverse combinatii de fructe si chiar legume. Au iesit extrem de bune, asa i-am gasit si eu o utilitate practica blenderului (mereu m-am intrebat ce pot face la el).
Reteta de Hummus (nu este raw, pt ca am fiert nautul), dar este excelenta. Este mult mai fina decat fasolea batuta si parca nu baloneaza la fel de tare.
Apoi am incercat pateul vegetal, care este tha best ever (si eu am testat multe pateuri vegetale) si astazi reteta de ciocolata  (care este mai mult un mousse), iar o chestie cremoasa, delicioasa si satioasa.

De ce m-am indragostit de acest fel de a gati?
  1. Este foarte sanatos. Nu se distruge nimic din fructe si legume, doar sunt crude. Se foloseste mult ulei/unt de palmier si de cocos. Care se solidifica la temperatura camerei si astfel pot iesi niste super creme doar cu fructe si unturile astea. Se folosesc multe seminte: caju, migdale, nuci, macadamia, etc. Se foloseste mult avocado si mango. Astea nu mi s-au parut niciodata super fructe, dar daca nu stiam sa le folsoesc, mi se pare normal.
  2. Este extrem de usor de preparat. In general, toate ingredintele se pun la blender. Sunt si retete care implica deshidratarea (exista aparate speciale pt deshidratat, unde se pun pt cateva ore si astfel se pot face painici, clatite, alte aluaturi).
  3. Toate retetele sunt delicioase. Contrar ideilor preconcepute ca porcul este cea mai buna leguma, ei bine, am mancat super chestii doar  afland cum sa combin diverse fructe, legume, seminte.
Nu ma declar o vegetariana sau o raw fudista, dar voi incerca sa mananc cat mai des mancare cruda, macar o zi pe saptamana. Asa ca daca e vineri este raw food si voi incerca sa pun cat mai multe retete noi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu